Els nens i les nenes de la classe de les balenes hem tornat de les vacances de Nadal amb molt interès i ganes de saber més coses d’aquests animals tan grans i desconeguts per a nosaltres. Arran del conte que vam llegir a la sessió de “ratolins de biblioteca” titulat: La balena que no en tenia mai prou (que, per cert, ens va agradar moltíssim tant la història com les seves il·lustracions!) se’ns va despertar la curiositat per saber què era això del cant de les balenes que sortia al conte.

Així que l’endemà mateix ens vam distribuir en 4 grups i cada grup va llegir un article que parlava dels cants de les balenes i després ho vam posar en comú.

Grup 1: Calma amb l’ajut de les balenes

Grup 2: Les balenes geperudes es passen cançons a través dels oceans

Grup 3: Roger Payne (viquipèdia)

Grup 4: Podem aprendre a parlar amb els catxalots?

Vam aprendre coses tan interessants com:

• Que els “cants” són els sons que emeten les balenes i que els hi diem així perquè són molt relaxants per nosaltres.
  • Que les balenes comparteixen cançons des d’Austràlia fins a l’equador!
  • Que una cançó de les balenes duren 30 minuts, com l’hora del pati!
  • Que uns científics estan inventant uns robots per poder descodificar els cants dels catxalots!

Tot plegat ens va semblar súper interessant! Vam escoltar els cants de les balenes però hem de reconèixer que estàvem tan emocionats amb les descobertes que ens va costar força relaxar-nos… però ens fa il·lusió tenir una nova eina que podrem fer servir en el futur per relaxar-nos si ho necessitem.

I vosaltres si us voleu relaxar a casa com ho hem fet nosaltres, podeu escoltar aquest vídeo de youtube amb una hora de cants de balenes! Esperem que us agradi!