erasmus +

En què consisteix?

Erasmus+ és el programa europeu en àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport per al període 2014-2020.

Erasmus+ és el programa únic que tracta d’impulsar les perspectives laborals i el desenvolupament personal, a més a més d’ajudar als nostres sistemes d’educació, formació i joventut a proporcionar un ensenyament i un aprenentatge que dotin a les persones de les capacitats necessàries per al món laboral i la societat actual i futura.

A Espanya son dues les organitzacions designades com agencies nacionals per a la gestió coordinada del programa Erasmus+: el Servicio Español para la internacionalización de la Educación (SEPIE), per a l’àmbit de l’educació i la formació; i l’Agencia Nacional Española (ANE), integrada a l’Instituto de la Juventud (INJUVE) per a l’àmbit de la joventut. les accions d’Erasmus+ Esport estan directament gestionades per la Comissió Europea mitjançant la seva Agència Executiva en l’àmbit Educatiu, Audiovisual i Cultural (EACEA).

Objectius del projecte

• FORMAR AL CLAUSTRE.
  • MILLORAR L’ EDUCACIÓ EMOCIONAL A L’ESCOLA.
  • ADQUIRIR NOVES METODOLOGIES I/O ESTRATÈGIES D’EDUCACIÓ EMOCIONAL.
  • AFAVORIR L’ESTABILITAT EMOCIONAL DELS ALUMNES.
  • MILLORAR EL RENDIMENT ACADÈMIC DELS NENS I NENES.
  • MILLORAR LA COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA DELS MESTRES.
  • INICIAR VINCLES DE COOPERACIÓ AMB ALTRES PAÏSOS.

Us presentem el logo del nostre projecte “Estoy aquí y creo en ti” dissenyat per @brotoman, un dissenyador gràfic excepcional! Moltíssimes gràcies! Estem encantats amb el resultat!

Marxem

El proper diumenge 23 de Febrer dues de les nostres mestres (la Neus i la Lidia) inicien l’aventura: marxen a Amsterdam a l’Escola ABBS Het Podium durant una setmana. En aquesta primera activitat de mobilitat del nostre projecte Erasmus “Estoy aquí y creo en ti”aconseguirem:

• Millorar l’educació emocional de l’escola, tot coneixent el mètode Kanjertraining.
  • Afavorir l’estabilitat emocional dels nostres alumnes.
  • Millorar el rendiment acadèmic dels infants.
  • Millorar la competència lingüística dels Mestres.
  • Iniciar vincles de cooperació amb els Mestres de l’escola d’Amsterdam.

Esperem que sigui una experiència única i que la gaudeixin al màxim.

Us desitgem moltíssima sort, Neus i Lidia!

JOB SHADOWING- DIA 1: Coneixem l’escola ABBS HET PODIUM

Avui hem visitat per primer cop el nostre soci d’acollida a Àmsterdam. Dos alumnes de grau 8 (equivalent a 6è de primària) ens han fet un tour per les instal·lacions del centre i ens han explicat el funcionament d’aquest. L’Equip Directiu, també, ens ha explicat el funcionament del sistema educatiu holandès i l’organització de l’escola.

Per últim, hem pogut començar a observar com es desenvolupa i utilitza el mètode Kanjertraining en alumnes de 4 i 5 anys, i a l’assignatura d’Educació Física. Aquest utilitza colors per identificar comportaments positius i negatius. Demà seguirem observant i resolent els dubtes que ens vagin sorgint. Estem molt il·lusionades i engrescades per seguir aprenent!

Una abraçada des Àmsterdam!

Job Shadowing – Dia 2: Fem de mestres a l’escola ABBS Het Podium

Avui hem tingut l’oportunitat de seguir observant i participar en noves sessions del mètode Kanjertraning a diferents grups classe d’educació primària.

A més, hem posat en pràctica activitats d’educació emocional (cohesió de grup i reconeixement) en un grup de cinquè de primària. Ha estat una experiència molt enriquidora per nosaltres com a mestres i pels alumnes que han participat. Us adjuntem un link on podreu veure les fotografies i vídeos realitzats en la sessió.

Seguim aprenent i gaudint d’aquesta gran aventura que ens proporciona el nostre projecte “Estoy aquí y creo en ti.”

Una forta abraçada des d’Amsterdam.

Job Shadowing- Dia 3: Sopem a casa d’una família de l’escola

Avui ha estat un dia molt enriquidor: hem seguit observant, a diferents nivells, el mètode Kanjertraining i hem après la importància del reconeixement i la confiança entre alumnes i alumne-mestre en el procés d’aprenentatge dels nens i nenes. A més, hem seguit indagant en el sistema educatiu del país i l’organització de l’escola gràcies a converses amb diferents mestres del centre educatiu.

Tanmateix, hem visitat algunes atraccions turístiques de la ciutat d’Amsterdam (la casa-museu d’Anna Frank, els canals de la ciutat, etc.). Us recomanem visitar-la si teniu l’oportunitat!

Per últim, hem acabat el dia sopant a casa d’una família del centre. Hem tastat el menjar típic del país i hem compartit inquietuds i experiències d’ambdues cultures. Ha estat un plaer conviure i conèixer de primera mà una familia holandesa.

Job Shadowing- Dia 4: Fem una entrevista a una de les membres del “Kanjer Institute”

Avui hem fet una entrevista, a través d’una vídeo- trucada, a una de les membres del “Kanjer Institute” i ens ha aportat moltíssima informació nova. A més, hem pogut observar dues sessions de Psicomotricitat, d’alumnes de 4 a 6 anys, en les quals els infants posen en pràctica els aprenentatges sobre el mètode Kanjertraining.

Demà ja és l’últim dia, el seguirem aprofitant al màxim!

Una abraçada des d’Amsterdam!

Job Shadowing- Dia 5: Fem una activitat amb els mestres i ens acomiadem

Avui ha estat un dia ple d’emocions i d’aprenentatges: entrevista amb cinc mares de l’escola, reunió amb l’equip directiu del centre, hem fet una demostració d’activitats d’educació emocional de les que fem a la nostra escola i en les quals han participat alguns dels mestres de l’escola ABBS Het Podium i ens hem acomiadat de l’escola i els seus mestres.

Ha estat una experiència increïble i molt enriquidora! Tenim moltes ganes de compartir els aprenentatges amb la resta de mestres del Roser Capdevila i de posar-ho en pràctica amb els nostres alumnes! Aquí no acaba tot… acabem d’iniciar tot un vincle de cooperació internacional amb el nostre partner d’Amsterdam. Esperem poder compartir més projectes en un futur.

Una abraçada des d’Amsterdam.