SANT JORDI HA ARRIBAT I CONTES HEM INVENTAT

Ens hem dividit en dos grups i cadascú ha inventat un conte: La bruixa Bruicxera i el rei en busca del tresor.
Aquests dos contes han estat creats íntegramentper ells i s’ho han passat pipa. Un cop acabats els contes, els hem representat i gravat.
ESPEREM QUE US AGRADIN.

LA CAIXA DELS 5 SENTITS

En el primer trimestre, com ja sabeu, hem estat descobrint els cinc sentits. Durant les vacances de Nadal, hem fet la nostra caixa dels sentits on hem posat un objecte relacionat amb cada sentit.
A classe, hem mostrat la nostra caixa a la resta de companys. Després de les exposicions, hem pogut observar i tocar tot el que hem portat.
Ha estat una experiència molt enriquidora!

Aqui teniu les fotos:

Aqui teniu el video:

DESCOBRIM ELS SENTITS

Els Sentits

Els nens i nenes de P4 descobrim el món que ens envolta d’una manera vivencial. Mirem, toquem, olorem, escoltem i tastem.
Jugant aprenem moltíssim i ens ho passem d’allò més bé. Podeu veure com aprenem jugant AQUI

ELS MICOS ANEM AL TOCA-TOCA!

Estem al Cosmocaixa!

Hem pogut observar animals de diferents ecosistemes (mediterrani, selva i desert).

Hem après molts aspectes sobre la flora i la fauna i ens hem adonat de la importància de protegir i conservar el medi ambient.

LA MARIETA JOANINA ENS PORTA L’OBRA D’ART PESCA NOCTURNA A ANTÍBES DE PICASSO

Pesca nocturna a Antibes. Picasso

Observem el quadre i expliquem què hi veiem. A partir de moltes preguntes ens endinsem en aquesta obra d’art per tal de descobrir els detalls.

Després de descriure el que veiem i narrar l’acció que mostra, amb els ulls tancats:

ARRIBA LA JOANINA

(FILOSOFIA 3/18)

A P4 comencem el projecte de filosofia 3/18 amb el que pretenem ajudar als infants a pensar millor per sí mateixos.

Es tracta d’un projecte amb 4 grans objectius:

En la primera sessió vam conèixer a la titella Joanina. Ens va portar les regles que hem de seguir durant les seves activitats i el conte del Patufet.
Amb el conte del Patufet vam tenir la oportunitat de reflexionar, pensar, provocar preguntes i buscar possibles respostes.

Us deixem algunes de les preguntes que vam estar tractant:
– Per què a en Patufet li diuen Patufet?
– Per què canta una cançó en Patufet quan va a la botiga?
– Com es deu sentir en Patufet dins de la panxa del bou? Com reaccionaries si fossis en Patufet?
– Què hauria passat si el bou no hagués volgut menjar?

* Què ens portarà el proper dia la marieta Joanina? AQUI podeu veure algunes fotos

GRAFISME CREATIU

Els dimecres després del pati fem grafisme creatiu amb diferents materials: cordes, ceres, plastilina, sucre, etc. En aquesta ocasió, amb pintura blanca i negre hem fet cercles i al fons hem fet puntillisme amb els bastonets de les orelles.
Som tots uns grans artistes.

SORTIDA AL JARDI DE LES PAPALLONES

La setmana passada, amb l’ajuda de l’Àngel i l’Alba, els micos vam poder fer de jardiners.
Primer de tot, vam treure les males herbes. Com vam der una feina molt dura, vam esmorzar per agafar forces. A continuació, vam plantar moltes plantes: maduixes, pebrots, carbassons, cols, bledes, cebes i enciams. Per finalitzar, les vam regar.
Si voleu podeu anar al Parc de la Fontsanta a veure tot el que vam plantar.
L’Àngel ens va donar enciams, bledes i cebes i les vam plantar a l’escola amb molt de carinyo.
En les fotografies podeu veure que som uns excel·lents jardiners.